Even wat anders..

En toen waren we bijna 2 weken verder en zitten we in Airlie Beach. Voor nog maar even, want vannacht ga ik met de nachtbus richting Hervey Bay, waar ik 2 dagen Fraser Island ga doen. Veel zin in, want dat schijnt ook heel mooi en leuk te zijn. Maar eerst nog even in het kort vanuit Cairns.

Dag erna inderdaad vertrokken richting Townsville, om daar 1 nachtje verblijven in een guesthouse. Hoe toevallig kom je meteen 2 bekenden uit Nederland tegen (vriendinnetje van Pieter, jongen uit mn dispuut bij de bushalte en later in het guesthouse bij mij op de kamer een goeie vriendin van het zusje van Annerie). Echt bizar :)
Townsville is een mooi plaatsje, veel mooier dan Cairns (Cairns is eigenlijk gewoon lelijk), met leuke straatjes, veel groen, bergen en strand, waar iedereen op de boulevard alla Miami aan het hardlopen is (ik heb serieus nog nooit zoveel hardlopers en snelwandelaars gezien, echt grappig). En kids die surfles krijgen in de vorm van een gymles, hoe leuk is dat! Maar 's avonds is er overgens geen reet te bevelen in het plaatsje, dus na een paar biertjes met Franzi (Duitse meisje) en een paar dronken Australiers, besloten we onze krachten te sparen voor Magnetic Island de volgende morgen.

Ik verbleef in een ander hostel dan Franzi omdat die al helemaal volgeboekt was ivm de Full Moon Party. Ik zat in Bungalow Bay Koala Village, waar ook een koala sanctuary zat, maar dat hebben we pas later bezocht. Met de mensen van onze kamer 's avonds wezen coconut bowlen (dat is nog best moeilijk haha) en kon je gratis drankjes winnen. Helaas was ik niet zo goed ghehe, maar leuk was het wel ff. Overdag een beetje bij het zwembad en het strand gehangen en 's avonds eindelijk de full moon. Dwaze dronken mensen, muziek, stiekem goon drinken en dansen. Oja en jezelf met blacklight verf onder kleuren. Wij hebben ons wel vermaakt! Maar achteraf vond ik 't het geld niet waard, het was leuk, maar niet zo spectaculair en druk als verwacht. Ach, hebben we ook weer mee gemaakt. Het was ff leuk, daar ging het om.
En toen de volgende dag met Franzi naar Chris. Blij dat we overdag nog bij het zwembad hebben gehangen en pas eind van de middag die kant op gingen, want we moesten meteen onze toekomstige kamers schoonmaken, tot zover het voor ons leefbaar was (Chris is degene bij wie we uiteindelijk gratis 4 dagen konden verblijven, in ruil voor 4 uur per dag werken). Nou dat was wel even anders. 3jaar lang was er niks gedaan aan het huis en de tuin (hij verhuurt de woning). Ik ben erachter gekomen dat ik niet altijd echt een doorzetter ben (snel opgeef) en toen ik hard bezig was met spinnenwebben weg halen in mn kamer, schoot er even door mn hoofd, ik ga weg hier, maar ik vond dat ik dat niet kon maken en ook zwak, dus besloot het in ieder geval 1 dag aan te zien. En achteraf was het wel prima. Ik vind het goed van mezelf dat ik dit gedaan heb. Jullie hadden we me moeten zien haha. Het was best hard werken in de tuin (vroeg op met die hitte) en in en rondom het huis. Maar Chris was heel blij met ons en 's middags was het gewoon lekker chillen, beetje tv kijken met kop thee erbij. Prima! En ieder een eigen kamer, dus beetje privacy, ook wel even fijn. Op het eiland zijn we nog naar Koala sanctuary geweest, en ja, met een koala geknuffeld!! (Nouja knuffelen, je moest een boom voorstellen haha). Maar hoe schattig zijn die beestjes! Zo lief! Maar er waren ook krokodillen, hagedissen, papegaaien en slangen die we vast mochten houden, dus het was een leuke tour! Foto's zet ik later keer op deze site. De plek waar ik nu zit is niet veilig met virussen enzo, dus wil niet weer risico lopen mn foto's kwijt te raken! En dag erna nog de Forts track gedaan met geweldige uitzichten en twee wilde koala's gespot!!

Anyway, na Magnetic Island op naar Airlie Beach, waar ik de Whitsundays tour zou doen. Ik dacht 3 dagen op de boot, maar bleek 2 nachten op Long Island te zijn en 1 dag op de boot. Hm, ook goed. Aangezien het bij het pakket is zat kon ik er weinig aan veranderen, dus prima. Dus ik de volgende morgen, na de laatste avond samen met Franzi (hebben andere plannen, dus zien elkaar niet meer in Australie), op naar de ferry. En dan zit je daar alleen... ook nog eens brak. Het eiland was echt prachtig, maar veel mensen waren er niet (er is ook alleen een resort, meer niet) maar de mensen die er waren, waren alleen maar stelletjes of gezinnen.. Niet mensen waar je 1,2,3 even op afstapt. Zo en toen voelde ik me wel even alleen daar.. niet wetende wat te doen (tafeltennissen in je eentje gaat beetje moeilijk). Maar op het strand liggen verbranden tot ik om 13uur eindelijk kon inchecken (ik was er al om 9 uur 's ochtends..). Smiddags maar beetje lezen, zwembad in en uit, wat schrijven, kletsen de zanger die ging optreden die avond want ik zat een beetje in weg haha en toen eten. En toen zag ik eindelijk andere backpackers. Dat is het gevoel van eenzaamheid (en het extra missen van je vriendje, want dat was voor ons samen wel perfect geweest) meteen stuk minder. Later kwamen er twee Franse meisjes bij mij op de kamer, dus dat werd ook meteen wat gezelliger, want die bleken hetzelfde te gaan doen als ik. Dag erna met zn 3en op strand gelegen, batfish gevoerd (grote platte vissen), en jaja een zeeschildpad gezien (hoe leuk was dat!), wezen kayaken en met goon nog wezen minigolven. 's avonds voor de verandering even met het thuisfront gebeld (alla pa en ma) en zelfs nog even getafeltennist, ja met de Fransen haha. En nadat we een enorme, lees enorme, spin de kamer hadden uitgejaagd (nouja wij niet, maar een buurman thank god haha) slapen en op tijd op voor het zeilen met de catamaran. Dat was echt een leuke dag. Hebben onderweg dolfijnen gezien, bij het snorkelen weer nemo mogen spotten en wat mooier gekleurd koraal (in tegenstelling tot Great Barrier Reef). En daarna Whitheaven Beach. Prachtig! Wit strand, helderblauwe zee... We mochten een uur vertoeven op het strand en na wat foto's maken mocht ik mee doen met een potje cricket. Dat was echt super leuk. Dankzij mn hockeyslag ging dat ook nog eens best goed, dus het duurde even voor ze me uit gooiden haha. Twee mensen van die groep bleken uit Zuid Afrika te komen met beide een Nederlandse moeder, dus dat was een leuk gespreksonderwerp meteen (wonen nu allemaal in Australie). Dus die zie ik misschien volgend weekend in Brisbane. En na een heerlijke lunch was het gewoon chillen en bier drinken op de boot in de zon. Heerlijk. En later nog een kleine afterparty gehad bij het hostel.

Vanavond dus met de nachtbus richting Hervey Bay, dus vandaag de dag nog even zien door te komen. Zo maar bij de lagoon liggen met een Engels meisje uit mn kamer.
Ik hoop volgend weekend foto's te kunnen oploaden als ik in Brisbane ben, dan hebben jullie een wat beter beeld :)
Ik zag dat het gesneeuwd had in Nederland, leuk! Hier is het nog steeds gewoon warm (30 graden gemiddeld) en zon.. haha. Dus daar geniet ik nog maar even van.
Hoop met iedereen alles goed! Ik ga de zon maar weer in.. :)

Liefs xxx

Ps. De naam 'Froggy'  is al aardig geintegreerd hier, Froukje uitspreken kunnen ze hier niet (althans de meesten), dus dan maar zo :) was er toch al aangewend haha.