Genieten op Bali

Hoi allemaal,

Jeetje wat gaat de tijd toch snel.. Het lijkt alsof ik nog maar net met Maurits op reis ben, maar toch lijken Hong Kong en Sumatra alweer heel lang geleden.. Nog maar 5 dagen en dan zit 1/3e van mijn reis er al weer op en zal ik alleen verder moeten. Klinkt een beetje zwaar zo, maar het zal zeker even wennen zijn zonder Maurits. En ik ga hem onwijs missen, that's for sure. Maar ik begin langzamerhand wel meer zin te krijgen in Australie en NZ, dus dat is een goed teken! :)   Maar eerst het vervolg in Bali. Begonnen in Kuta, geindigd in Kuta. De eerste paar dagen daar hebben we eigenlijk niet veel anders gedaan dan op het strand liggen en poging doen tot surfen. De eerste keer leek een succes, maar sindsdien alleen maar verzopen in de golven haha. Toch een beetje onderschat. Gezien het feit dat we vandaag een enorme kater hadden (met dank aan de Free Flow van gisteravond bij de Skygarden, oftewel een uur gratis cocktails zuipen, ja zuipen met alle andere lamme Australiers) hebben het gehuurde surfboard vandaag maar even in de badkamer laten staan.. Veel verder dan het zwembad kwamen we niet :p Maar morgen een nieuwe poging!    Na het begin in Kuta gingen we door naar Ubud, waar we 2 nachten in een heel simpel maar goedkope en leuke accomodatie gezeten hebben, in echt Balinese stijl. Een pand met 6 'kamers' met een eigen balkon en een mooi uitzicht (zaten op de bovenste verdieping) verhuurd door een local. Soort bed and breakfast eigenlijk. Na aankomst maar meteen door naar de attractie van Ubud, the monkey temple (alsof we nog niet genoeg apen gezien hadden :p). Met de vraag of we bananen wilde kopen, leek het ons verstandiger en leuker om andere toeristen aangevallen te zien worden door de aapjes. En inderdaad blij dat we het niet gedaan hadden haha. De volgende dag besloten we een wandel tour te doen van een paar uur om wat meer van de omgeving van Ubud te zien. Toevalligerwijs vertelde Maurits dat hij een paar jaar terug bij een rivier geholpen werd met oversteken door een aardige Balinees die hem van alles liet zien, en laten we nou toevallig net dezelfde man tegen komen bij hetzelfde stuk rivier. Hoe toevallig! Ook nu kregen we verse kokosmelk uit een kokosnoot voorgeschoteld en daarna een korte rondleiding in het dorpje waar hij woonde, waarna we door zijn familie op de scooter werden terug gebracht naar Ubud. Leuke ervaring!   Na Ubud zijn we meteen door gegaan naar Nusa Lembongan, een klein eilandje ten zuidoosten van Bali. Vanaf Sanur met de public boat in anderhalf uur naar Lembongan, tussen de waterkannen in. Liek, ik moest meteen aan jou denken met onze reis in Thailand, waar iedereen zo zeeziek werd haha. Ook nu ging de boot aardig heen en weer op de zee (waren flink grote golven), maar het ging bij mij net goed gelukkig. Eenmaal daar, accomodatie gezocht (Bunda 7, aanrader), scootertje gehuurd en hup, eiland verkennen. Zo groot is het niet, dus je bent overal vrij snel. Meteen richting de 3 mooiste stranden gegaan (Dream beach, Sunset beach en Mushroom Beach). Hoe mooi was dat.. Witte stranden, helder blauw groene zee (ja, zoals op de plaatjes), grote golven en de zon. Wat wil je nog meer. En sowieso de rust op dat eiland, heerlijk. Als je even weg wil van de drukte op Bali zelf, echt ga hierheen, het is prachtig en zo relaxed! Helemaal nadat we de overige nachten in een door Joris (vriend van Maurits) geregelde Villa mochten overnachten omdat Maurits afgestudeerd is. Joris, bedankt!! Dat was echt geweldig. Drie avonden zelf cullinair gedaan en boodschappen gehaald bij de plaatselijke supermarkt (oftewel, een open ruimte van 4 bij 4 die helemaal vol gebouwd is met etenswaren en andere dingen, met een vriendelijke cassiere die ons wel wilde helpen met alles, 'no that's too spicy, you can better eat that with this' en die verbaasd was dat we uberhaupt zelf inkopen deden). Maar we hebben genoten. Zwemmen, zonnen, snorkelen, scooter rijden, cocktails, bier, zelf koken, genieten van zonsondergang, kijken naar ervaren surfers (gaaf om te zien), spelletje hier en daar.. Heerlijk!    En toen weer terug richting Kuta. Met een kater vandaag :) Maar morgen weer surfen en all you can eat bbq'en bij de Skygarden, cheap en zag er goed uit (als we het aankunnen daar weer naar binnen te gaan.. De Free Flow gaan we wellicht even overslaan haha).  Ik mis jullie wel!! Hope all is good!   Tot laters. Liefs! XXX