Wauw!

Fijne kerstdagen allemaal!!

Ik zit nu nog even in het hostel in Katoomba, Blue Mountains, om even snel nog een blog te schrijven over de afgelopen week. Het plan was om naar het Echo Point te lopen en de Three Sisters te bekijken, maar helaas is natuurlijk nu het weer zo slecht (regen en mist) dat dat helaas geen zin heeft... Ik zal dus de Blue Mountains moeten verlaten zonder de Three Sisters gezien te hebben.. Maarja het is niet anders. Maar ik zal eerst nog even kort over de andere plaatsen vertellen.

Na Brisbane ben ik door gegaan naar Surfers Paradise, inderdaad de hoogbouw aan het strand. Echt heel veel heb ik daar eigenlijk niet gedaan. Twee Engelse meisjes ontmoet waarmee ik heb gegeten en drankje heb gedaan, overdag op het strand gelegen, leuke surfshops in het winkelcentrum bekeken en 's avonds met een paar andere weer samen gegeten. Stappen uiteindelijk overgeslagen, want dat was best duur en een van de jongens die wel mee wilde had een korte broek aan (en zat niet in ons hostel) en dan kom je niet binnen in de clubs, dus dat hield al gauw op. En om nou alleen te gaan... Surfers was wel leuk, maar heel boeiend vond ik het niet.

Volgende ochtend op naar Byron Bay. Echt een super leuk plaatsje, met heel veel sfeer!! Daar aangekomen in een relaxed hostel een Engels meisje ontmoet, Zoe. Na even op het strand gelegen te hebben en de surfles voor de volgende morgen bevestigd te hebben, gingen we met nog paar andere Engelsen richting Cheeky Monkeys voor de 5 dollar meal deal. Helaas waren die al uitverkocht en werd het wat anders, maar in de avond hebben we ons goed vermaakt. Met kleine wedstrijdjes kon je van alles winnen en Zoe was lekker bezig. Ik was wel even klaar met contestjes en wedstrijdjes, dus ik liet deze aan me voorbij gaan, maar Zoe heeft een skydive gewonnen door zich helemaal te laten body painten (ja met afgeplakte tepels, maar wel gewoon korte broek aan) met de Engelse vlag. Hilarisch! Om daarna los te gaan op de dansvloer en allemaal bekenden uit Cairns en andere plaatsjes tegen te komen, super leuk! Uiteindelijk tot sluit in de Cheeky Monkeys gestaan (en zoals een Australier met een dikke grijns de hele avond riep 'this is the best night of my life', heel grappig), om daarna samen met Zoe terug naar hostel te lopen.

En dan de volgende dag met een lichte kater richting surfles. Met een leuke groep en 2 enthousiaste instructeurs hop het water in. Nou het was meer vechten tegen de golven dan surfen, pff. Dit was wel even anders dan Indonesie. Om uberhaupt door de golven heen te komen was je al even bezig, om daarna weer meteen van je board af te flikkeren en je het hele riedeltje weer overnieuw kon doen. Maaar ik heb een paar keer gestaan en het was best leuk! Maar ik weet wel dat ik het surfen gewoon in Indonesie de volgende keer wil leren en het dan ook meteen goed wil leren. Dus een extra reden om daar naar terug te gaan ;)

De overige dagen o.a. met Zoe en 2 andere Engelse meisjes Becky en Asha door gebracht. Op de laatste dag met de gratis fiets richting de vuurtoren gegaan, het meest oostelijke punt van Australie. En serieus, misschien fiets ik (te) snel, maar hoe sloom kunnen Engelsen fietsen (Becky en Asha dan) haha. Eenmaal boven (nadat Zoe en Asha alweer terug waren gegaan vanwege skydive) met Becky een rondje gelopen. Het weer was ook hier helaas wat minder, maar we hebben gezien waar we voor kwamen... dolfijnen!! Hele groep, denk wel 30 stuks, zwommen rondom de cliff heen. Dat was zo gaaf om te zien. Spelen in de golven, wauw!! Omdat we maar 2 uur gratis de fietsen konden huren (en gezien het feit dat Becky niet zo snel was) moesten we alweer vrij snel terug en na wat chillen op het strand en genieten van de spectaculaire golven, moest ik in de avond de nachtbus pakken naar Sydney. En dan merk je weer hoe klein de wereld is, als je een meisje van de middelbare school uit Coevorden tegenkomt. Ja bizar, alweer haha.

En toen Blue Mountains. Eergister hier aangekomen was ik heel brak van de nachtbus vanuit Byron Bay en de daarop volgende 2 uur durende treinreis vanuit Sydney. Na een klein uurtje slapen ben ik alleen even richting Katoomba waterfalls gelopen, met overigens een spectaculair uitzicht! Zo mooi hier. Helaas kan ik de foto's (nog) niet delen met jullie, omdat ik hier geen foto verklein programmatje heb, dus is het lastig foto's up te loaden. Gister ben ik met een Nederlands meisje en een Canadees mee geweest naar Wentworth falls, super mooi uitzicht, prachtige waterval. Omdat ik niet al te laat terug wilde zijn vanwege kerstavond eten met paar andere Nederlanders uit het hostel (zij gingen door naar Sydney) ben ik eerder terug gelopen richting het station. Onderweg verzonken in gedachte nog op een slang gestapt en me helemaal te pletter geschrokken, mijn eerste reactie was namelijk (huppelend, springend en wel) 'bijt me niet..'. De sissende donkerbruine slang dacht daar gelukkig net zo over en voor dat ik een foto kon maken was hij de bosjes al ingedoken. Pff.. Dat was even een hartslagverhogend momentje.. Ik was namelijk ook helemaal alleen. Eenmaal doorgelopen wat beter opgelet in de hoop nog een slang te spotten, maar helaas niet meer. Terug in het hostel 's avonds een lekkere pasta gegeten en natuurlijk goon gedronken (tsja je moet wat haha). Het begin van mijn kerst.. Met het plan om vandaag voor vertrek naar Sydney naar Echo point te lopen, maar dat gaat hm dus helaas niet worden. Wie weet een andere keer..

Ik ga nu terug richting Sydney, waar ik Ingeborg zal zien en vanavond zie ik toevallig ook nog een paar andere uit Coevorden, dus dat wordt wel gezellig denk ik. Genoeg goon in ieder geval haha!

Ik hoop dat iedereen hele leuke dagen heeft, ik mis jullie wel hier zo ver weg, maar ik ga me wel vermaken! Ik hoop dat binnenkort ergens nog wat foto's online kan zetten.